تحقیق نقش تئوری ها در برنامه درسی

مطالب دیگر:
بررسي علم شيمي و تاريخچه و گرايشهاي آنبررسي سازمان بهداشت جهاني و اساسنامه و تاريخچه آنبررسي جنگل نشينان و مروري بر حفاظت از جنگل و جنگل نشينانبررسي پرسهاي هيدروليكي و ويژگيهاي آنها و مروري بر تاريخچه و انواع و ساختار سيلندربررسي روابط فرهنگي ايران و پاكستان و مروري بر روابط بين الملل پاكستانبررسي تاثير فناوري اطلاعات بر مديريت منابع انسانيبررسي بازيهاي المپيك و مراسم المپيکبررسي مديريت منابع انساني در عرصه جهانيبررسي رويکردهاي نوين در مديريت استراتژيک منابع انسانيبررسي آلمان و نظام حکومتي آن و دورنماي تاريخي،سياستهاي فرهنگي و ابزارهاي اعمال آن در آلمانبررسي روابط ايران و ونزوئلا و نگاهي بر گسترش آن با تاسيس بانک مشترکبررسي معمـاري معاصـر غرب و معماران مشهور معاصر و بررسي چندين بناي مدرنبررسي مباني نظري طراحي و کليات ديدگاه هاي مداخله در فضا و بررسي امکانات و فضاي چند نمونه فرهنگسراتهيه و طراحي سيستم اطلاعات منابع انسانيبررسي چگونگي تأثير فرهنگ بر آموزش آنلاين و نقش فرهنگ در شکل‌دهي به تجربه آموزش فضاي مجازيتفسير و ترسيم زنان و جنسيت بر اساس پراکندگي مناطق جغرافيايي، از نگاه برنامه‎هاي توسعه بين‌الملليبررسي ژنتيک و قانون تعادل و انواع همانندسازي و مروري بر آنزيمهاي لازم در همانند سازيبررسي فرايند تطبيق آموزش با استراتژي هاي سازمان و نقش رهبري آموزش در اين همگراييبررسي مهندسي پيام و ابعاد و اهميت آن و نگاهي بر ديدگاه امام خميني و رهبري به مهندسي پياممروري بر علم ترموديناميک و بررسي موتور درون سوز و شيوه کار و ويژگيهاي آن
نقش تئوری ها در برنامه درسی,مفهوم تئوري,تئوري در علوم,تئوري در فلسفه,تئوري در رياضيات,تئوري در مسائل روزمره,رابطه تئوريك و عمل,مفهوم تئوري برنامه درسي,تئوري هاي برنامه درسي,تحقیق تئوري هاي برنامه درسي,مقاله تئوري هاي برنامه درسي|34029957|qix
در این پست قصد معرفی فایل تحقیق نقش تئوری ها در برنامه درسی را داریم با ما همراه باشید.

دانلود تحقیق با موضوع نقش تئوری ها در برنامه درسی،در قالب word و در 9 صفحه، قابل ویرایش، شامل:
مقدمهمفهوم تئوريتئوري در علومتئوري در فلسفهتئوري در رياضياتتئوري در مسائل روزمرهرابطه تئوريك و عملمفهوم تئوري برنامه درسيتئوري هاي برنامه درسيديدگاه متالوژي آيزنرديدگاه تناسب (ارتباط) شخصيسازگاري اجتماعي و بازسازي اجتماعيبرنامه درسي به مثابه تكنولوژيمتاتئوري هونكيتئوري پردازي ساختاريتئوري پردازي موضوعيفهرست منابع

مقدمه تحقیق:در بسياري از حوزه هاي معرف بشري، تلاش هاي علمي به دو شاخه دانش نظري و دانش عملي تقسيم شده است. بدين ترتيب متخصصان بسياري در يك حوزه علمي، بررسي هاي نظري را دنبال مي كنند و قلمرو و مرزهاي دانش را در آن حوزه توسعه مي دهند و برخي ديگر بر اساس اين چشم اندارهاي جديد، كاربردهاي عملي را براي بهبود پيشرفت مورد آزمون قرار مي دهند.
در رشته برنامه ريزي درسي، ميان متخصصان آن، در خصوص تئوري هاي برنامه درسي نوعي منازعه و كشمكش وجود دارد. برخي منتقدان بر اين باورند كه تلاش هاي برنامه درسي و متخصصان اين رشته بيشتر معطوف به عمل و يا مسائلي است كه در مدارس و مراكز آموزشي اتفاق مي افتد اين گرايش به سوي عمل و گشودن گره هاي عملياتي مانع از آن شده است كه چشم اندازهاي تئوريك به قدر كافي مورد نقد و بررسي و ارزيابي قرار گيرد. بنابراين برنامه ريزي درسي رشته اي عمل زده است و راه منطقي در اين گيرد و دار توجه بيش از پيش به مقوله هاي تئوريزه كردن برنامه درسي و ابعاد آن است.
در مقابل اين عده برخي ديگر بر اين باورند كه بسياري از مباحث تعليم و تربيت بيش از حد تئوريزه شده است متخصصان مختلف بر اساس موقعيت هاي خاص و در چهارچوب شرايط معين اجتماعي، نظريات گوناگوني ارائه كرده اند در حاليكه كاربري عملي آن ها در برخي موارد به اثبات نرسيده است از اين نقطه نظر ادبيات برنامه درسي مملو از نظريات و ديدگاه هاي معارض درباره ي مفاهيم و پديده هاي برنامه ي درسي است كه در بسياري از موارد با آن چه كه در كلاسهاي درس و بطور كلي صحنه واقعي عمل مي گذارد بسيار فاصله دارد.
در اين جا مقصود آن است كه برداشت ها و نقطه نظرات گوناگون در مبحث تئوري ها در برنامه ريزي درسي را نشان بدهيم. حقيقت امر آن است كه برنامه ي درسي پديده اي است زنده. زنده بودن برنامه درسي بدان معناست كه همانند برخي از قلمروها، نمي توان آن را به عنوان رخداد تلقي نمود. به هنگام بودن پديده برنامه درسي و تاثيرگذاري آن از تحولات گوناگون سياسي، اقتصادي و فرهنگي جامعه باعث مي شود كه داراي تاثير و تاثر متقابل با محيط خود باشد.